torsdag 16. desember 2010

Ta vare på de gode minnene - KK 8

 I dag er det en uke igjen til lille julaften.
Håper dere er i rute med juleforberedelsene. Det er desverre ikke jeg, her mangler det både kakebaking, julekortskriving, rundvask og noen julegaver. Men det blir nok jul alikevel. I år har jeg bestemt meg for å ikke stresse så mye, siden formen ikke tillater det - og heller nyte førjulstiden og julestemningen.
Krabbe opp i sofaen, se et koselig juleprogram, fyre i peisen og la roen senke seg
- og ikke minst gjøre koselige ting sammen med de to guttene mine.

For julen er definitivt en tid for å skape gode minner

og disse minnene er det viktig å ta vare på.
Og her kommer vi til dagens oppgave til dere.

Lag ett minialbum

Vi i designteamet har laget flere forskjellige minialbum, som vi håper skal være til inspirasjon for dere. Noen er fylt med bilder, andre med søte stempeltrykk og kloke ord. Hvordan du vil fylle ditt album er opp til deg, men kanskje kan du benytte anledningen i romjula til å lage en liten minnebok fra jula 2010.

I løpet av de neste to ukene kommer vi til å komme tilbake med jevne mellomrom for å gi dere en detaljert forklaring på hvordan våre album er laget. Så hvis du er interessert i å lære hvordan ett eller flere av disse er laget er det bare å følge med. Men det er selvfølgelig lov å lage helt andre album enn de vi presanterer her.



har sett tilbake på vårens tur til USA og laget et lite minnealbum om en herlig dag på stranden i Florida.


Ellen Karin har også laget et lite minialbum med sider på 3 x 3 inch. Albumet har 7 sider i tillegg til permene, så her er det plass til litt av hvert.
Hva dette albumet blir fylt med får vi bare vente å se...

 



har laget et artig trekkspillalbum fylt med koselige sitater og strektegninger.
En perfekt venninnegave til jul.



har laget et herlig album fra en kjærestetur til Polen.






Det var våre minialbum.
Nå håper vi dere har lyst til å bruke noen av julens fritimer til å lage deres minialbum.
Vi gleder oss til å se - og forhåpentligvis kan vi også få lære noen nye måter å lage minialbum på.
Vi kommer som sagt tilbake med tutorials på hvordan våre album er laget i løpet av de neste to ukene.

Fristen for denne utfordringen blir søndag 2. januar 2011, ved midnatt.
Legg ut ditt bidrag i bloggen din og link i kommentarfeltet her, eller send det til oss på mail.


Til slutt vil jeg få ønske dere noen riktig fine dager nå fram mot jul.


Juleklem fra Ellen Karin.

6 kommentarer:

Sheila sa...

Hej-
Sikke en god idé, at lave et mindealbum.

Jeg har så mange billeder liggende fra mine børn var små - så jeg tror da jeg skal i gang med at lave et album. Det er bedre end at ligge i en skuffe!

Fin blog i har :o)

Mange julehilsener fr Danmark

Ane Lene sa...

Hei

Her er mitt minialbum:

http://anelene.blogspot.com/2010/12/ta-vare-pa-de-gode-minnene-kk-8.html

God jul!

Smil fra Ane Lene

Toi9 sa...

Det var koselig å lage minialbum.
Ikke trenger man så aldeles mange sider.
Her er minialbumen jeg har laga

http://toinishobbyskatter.blogspot.com/2010/12/minialbum.html

Håper dere har hatt en fin jul så langt :)

Klem

Bodil sa...

Flott utfordring, nå er jeg ferdig med mitt minialbum.
HER er mitt bidrag.

Mona sa...

Her kommer mitt bidrag :-)

http://mona-engevik.blogspot.com/2011/01/minialbum-av-konvolutter.html

Aquarell sa...

Heisann, og godt nyttår!
Her er mitt bidrag til utfordringen.
http://aquarell-solfrid.blogspot.com/2011/01/godt-nyttar-og-utfordring-hos-kreative.html
Kjempeflott utfordring, dette!